>>>HANCUR HATI'KU>>>

Satu saat...bila kau ku cintai..
semua buana ku layari...
adanya indah wajahmu...tiap suluh cahaya...
adanya kasihmu tiap hembus salju...
adanya rindumu...bertamu..di kerdip bintang..
dengan bahtera cinta..ku tebarkan sukma..
agar sedikit pun tidak kau merasai..
kekurangan kasih ku padamu....

Kau merasa indahkan bukan....?
ku jua merasa indah...adanya dirimu...
namun ketika satu masa kau tega membiarkan cintaku,....
layarku kau koyak dengan hirisan belati nistamu...
kau biarkan cahaya wajahmu..hilang..
kau biarkan salju kasihmu pergi...
kau biarkan kerdip2 bintang rindu pudar..
dan aku...terdampar disini...
di tengah lautan ...diterjah gelombang..
petir dan guruh katamu menusuk jantung ku...
kaku aku...terkedu...
tegakan dirimu sayang...
hancuri...ketulusan hatiku...
hancuri semuanya...aku..terdiam disini..
menangisi....

Kini..setelah kau pergi pada dia..
dan nyata hanya ada pembohongan untuk mu...
kau ingin menakluki hatiku kembali..
ingin gemilangkan kembali...armada rindu ini..
mampukah ku berikan tali tambatan hati padamu..
walau masih ada sedikit percik2 rindu padamu..
nostalgia kelmarin masih meredap sanubari..
namun luka ini masih ada..
berikan aku masa..berikan aku ruang..
agar bisa ku hitung..agar bisa aku bayang..
bahagiakah kelak aku bersamamu nanti...
maafkan aku...
kau..sakitkan hatiku...kau kecewakan aku...
kini kau kembali ..kau katakan kau sayangkan aku...

***rasa hati yg gundah..berdarah rindu ini..ku pekup dengan kalimah indah..andai ada jodoh bersamu...ujung dunia pun kita bertemu***

0 komentar:

Posting Komentar